?

Log in

horrors [entries|archive|friends|userinfo]
Mr Superstar

[ website | twitter! ]
[ userinfo | livejournal userinfo ]
[ archive | journal archive ]

meh [Sep. 23rd, 2006|01:52 am]
Mr Superstar
[Current Mood |sillysilly]

Jill!!!Collapse )


those days seem so far far away
=(
but better days are yet to come!
Link2 comments|Leave a comment

stolen from my friend Jordans blog (he's canadian) [Sep. 1st, 2006|02:31 am]
Mr Superstar
Over the past few months of living in this long, skinny nation of classist latinos and humiliated llamas, I´ve grown quite fond of their funny little Spanish dialect. I honestly think there are generally fewer synonyms in Castellano than in English. This isn´t intended as a valuative judgement, but my teeny dictionary has led me to believe this is true. Anyways, as a result, there is a collection of bizarre sayings and modismos (Spanish slang) indigenous only to Chile, providing subtlety where simple adjectives won´t suffice. Many of which involve chicken.

Yes, chicken.

Let´s consider this national obsession with pollo. In list form.

1. Hueon.
Translation: Asshole, buddy, friend, dickhead, compadre.
Etymology: Huevo, or egg. Potentially the most important word in Chileno.

2. Pololo. (Polola.)
Translation: Boyfriend, (girlfriend.)
Etymology: Play on pollo, or chicken.

3. Pico.
Translation: Crude way of saying wang.
Etymology: From the Spanish word for beak.

4. Pollo sobre la velador.
Translation: Having an affair.
Etymology: Motels spring up in Santiago like mushrooms. They are designed for
infidelity, and even have privacy-curtain car air-locks in their parking garages to preserve modesty. Most popular times to rent a room are during lunch hour on weekdays, where they serve you a quick bite with your quick bite. Means chicken on the nightstand.

5. Huevas.
Translation: Balls.
Etymology: Eggs. Feminine eggs. Can´t explain this.

There are more. Many more. I bring this up with Chileans and they have no idea what I´m talking about, it´s so ingrained, so absorbed in the fabric, this culture of chicken, that they don´t see it everywhere. Only with foreigners can I discuss this phenomenon. It´s not like there are a lot of chickens here, or anything... at least not more than anywhere else. Although, for real, sometimes Chilean chicken eggs are blue. Honest. Spade a spade.

I suppose English has a little bit of this, but definitely not as much as the Chilenos. What´s a Saturday night, afterall, without some cock and chicks?


hehe

so true.
Link5 comments|Leave a comment

sex & the city, Loius Vuitton, and sadness [Aug. 28th, 2006|10:20 pm]
Mr Superstar
Last night I watched the last episode of Sex & the City for the first time...
o...m...g... i was so sad.
BUt anyway, I was so awed by Carrie falling in Dior that I started lurking around the designer websites... and I stumbled upon these really awesome Louis Vuitton bookbags... I will be saving for years... but they are so worth it.
well anyway, afterwards I went to bed... at like 3am.

THEN suddenly this friend Beto calls me... and asks me wtf is wrong with Seba... so I say... that he's okay... he's sleeping... and he's like "get up and go on his fotolog" so I go on his fotolog and he's like writing all this crap about killing himself... because of these issues we had over the weekend. So i felt like shitty-os.
so I called him and told him to come over RIGHT NOW and he does and we fixed everything and we're okay again.

also my step mom wrote me and told me she's going back up to MN... and I guess so is my brother Ricky... wtf why dont people tell me this stuff?
Link3 comments|Leave a comment

(no subject) [Aug. 25th, 2006|02:32 am]
Mr Superstar
[Current Mood |happyhappy]

|G@toFX!| te amo mi pekeño xurikennn!!! te amo mas k la ctm!!!! dice:

eri tn humano k te podi ekivokar d la forma ms fea y aun asi voy a estar, ya sea pa perdonarte pa ayudarte, o solo pa k sepai k teni a alguien en kien apoyarte te amo tanto y veo k stai tan solito necesitando a alguien k pueda representar algo mas k el mejor amigo, k he pensado en dejar mi vida de lado papa poder ayudarte, kero darte esa familia k te hace falta .dejame tratar de ser tu familia

te keri Casar knmigo


omg he just ... how do I say it... proposed?

=-O
Link2 comments|Leave a comment

(no subject) [Aug. 25th, 2006|12:25 am]
Mr Superstar
[Current Mood |crankycranky]
[Current Music |hitme! fest.]

I never liked them that much but it still saddens me that I couldnt go see yellowcard tonight...
I think it must be because of a lack of concerts down here....

oh yea...
and omg is that really petey wentz aim sn on that one community? and his blog?
messed up someone would post that on there...
yeppers
poor petey

edit: doesnt mean im not adding him to my buddy list hahaha

sería todooo
LinkLeave a comment

no wonder i dont go to class [Aug. 24th, 2006|01:57 am]
Mr Superstar
its 2AM and im here on the computer downloading fonts and brushes for photoshop.

-.-

is this addictive or what?
Link1 comment|Leave a comment

I'm a sissy [Aug. 22nd, 2006|09:34 pm]
Mr Superstar
[Current Mood |sicksick]
[Current Music |the news]

i just saw him like not even two hours ago and im like way upset cause he isn't online.
-.-

and my throat and lungs are killing me.

these two things have me on the verge of tears.

Link1 comment|Leave a comment

hmmm [Aug. 21st, 2006|11:46 pm]
Mr Superstar
[Current Mood |sleepysleepy]
[Current Music |tv]

some of you might think im really sad for writing this but...Collapse )
Link6 comments|Leave a comment

oh my god [Aug. 9th, 2006|12:20 am]
Mr Superstar
I had been away from mansonusa.com for so long...

no im so excited about the new record... like whoa.
and the movie!!!!
aaaaaahhhh
::dies::
Link2 comments|Leave a comment

hmmm [Aug. 7th, 2006|01:04 pm]
Mr Superstar
[Current Mood |creative]
[Current Music |sugar we´re going down- FOB]

...i dunno if I'm looking too far into it..
buit has anyone noticed the gay references to the lyrics to Sugar We're Going Down by FOB?
haha

"We're always sleeping in, and sleeping for the wrong team"

and...


"Oh don't mind me I'm watching you two from the closet
Wishing to be the friction in your jeans"

yep... so in conclusion...
sorry girls,
Pete Wentz is gay
hahaha

off to class
Link3 comments|Leave a comment

navigation
[ viewing | 10 entries back ]
[ go | earlier/later ]